התאמת מכסים לביוב הוא תחום חשוב בפני עצמו, וחברות רבות מתמחות אך ורק ביצירת פתרונות מותאמים עבור עיריות, מוסדות ולקוחות פרטיים הזקוקים לכיסוי הרמטי לפתח הביוב. בתחום המכסים נדרש חומר חזק, שאינו עשוי לפתח קורוזיה, ובעל עמידות גבוהה מאוד על מנת שיוכל לעמוד בלחצים משני הכיוונים. הן מעל למכסה במידה והוא מותקן על כביש או באיזור בו יש תנועה שוטפת, והן נדרש מכסה המסוגל להעניק סגירה הרמטית גם במצב בו הביוב כמעט עולה על גדותיו.

מיכסי פיברגלאס – עוצמה בעיצוב יחודי

מיכסי פיברגלאס כוללים את כל היתרונות אותם מחפש לקוח המעוניין לבחור באיטום איכותי במראה מיוחד. עיריות המעוניינות למתג את מכסה הביוב, ולהדגישו יוכלו להוסיף את לוגו הרשות העירונית, וליצור עיצוב יחודי באמצעות האפשרויות שמעניקה יציקת הפיברגלאס. לפני שבוחרים את מכסה הביוב יש לבדוק היטב את הצרכים השונים – מה הגודל והעובי המבוקשים של הצינור, וכן מהי צורת צינור הביוב או הפתח המבוקש – האם הוא עגול או מרובע – ולהתאים מיכסי פיברגלאס לצורת הפתח.

למה חשוב שהמכסה לא יבלוט מעל לאדמה

אחת התכונות החשובות של מכסי פיברגלאס הוא ההליכה על התפר הדק שבין עיצוב חלק יחסית, על מנת שהמכסה לא יהווה מכשול לעוברים ושבים על המדרכה, או חלילה יגרום לתקר כשהוא על הכביש, אך עם זאת יש להשתמש במכסה הכולל חריצים על מנת שלא יהווה מכשול עליו אפשר להחליק. מכסי פיברגלאס מעוצבים בקפידה על מנת שיעמדו בכל התקנים, ישמרו בעוצמה רבה על פתח הביוב, ולא יהיה קל להרימם (על ידי עוברים ושבים) ללא מכשור מיוחד.

מתי לבחור מכסה לביוב

בפרוייקט תשתיות ביוב מוכן, ניתן להזמין את מכסי הפיברגלאס לביוב בכל עת. אך אם אתם מתכננים פרוייקט שעדיין לא יצא לפועל מומלץ לחכות מעט עד שכל המתקבלת התוכנית השלמה של תוכנית הביוב, הצנרת ופתחי הניקוז ברחבי העיר. לעתים ישנם שינויים של הרגע האחרון, ולכן עד שלא ידוע במדוייק מה יהיה רדיוס הצינור או פתח הניקוד, וכן הצורה המבוקשת לא – עוד לא כדאי להזמין את המכסים.

עם זאת, במידה ומדובר בהזמנה גדולה של מכסי פיברגלאס לביוב, המיועדים לרשות עירונית וצריכים להיות מעוצבים בהתאמה אישית – מומלץ לא לחכות לרגע האחרון ולהתחיל לקבל סקיצות של המוצר המוגמר. לאחר שסיימתם את תכנון מערכת הביוב – תוכלו להזמין את מכסי הפיברגלאס בעיצוב שרציתם. לפני שמתקינים את מכסי הפיברגלאס חשוב לוודא כי הפתח מתאים במדוייק, על מנת לשמור על הרמטיות.

לסיכום, מכסי פיברגלאס לביוב מעניקים את הגמישות העיצובית, וכן העוצמה הדרושה למכסה ביוב שצריך לעמוד בעומסים משתנים מכל כיוון. יצור מכסי פיברגלאס למגוון גדול של חללים וצרכים משתנים מאפשר לחברה מקצועית בתחום לספק את הפתרון האידיאלי לסגירה הרמטית, ולמניעת זליגה של הביוב לרחוב כמו גם איטום מוחלט של הניחוחות הלא נעימים העולים מצינור הביוב.