חלק מהאווירה המיוחדת הנוצרת בעיר אינה השלכה של המרקם הדמוגרפי בה,  או כמות המסעדות ובתי הקפה שהיא מציעה לתושביה, אלא דווקא השטחים הפתוחים והריהוט המשולב בהם. התבוננו בערים המרכזיות במרכז –  למרות הצפיפות הגבוהה, שטח נרחב מוקדש לשמירה על הריאות הירוקות בעיר, וכן על מראה השדרות המרכזיות, בהן ניתן להתרשם משלל מאפיינים של עיצוב אורבני מודרני.

מה מומלץ למקם בשדרות מרכזיות?

מתחמים בהם יש תנועה אינטנסיבית של הולכי רגל, רוכבי אופניים, או תושבים היוצאים לטיול רגלי עם הכלב או לריצת בוקר, המשולבים בריהוט רחוב אטרקטיבי, הופכים את הרחוב הסואן למקום בילוי. שדרה בה משולב ספסל רחוב פלסטיק בכל כמה מטרים, תיצור מתחם מושך בו ניתן לשבת לקרוא עיתון, או לשיחה ערה, מתחת לעץ עתיק או תחת כיפת השמיים.

איך מושכים אוכלוסייה איכותית לגינה במרכז השדרה?

ספסל רחוב המותאם לסביבתו, אם עשוי מתכת, עץ או פלסטיק יהפוך את הגינה הציבורית למקום ישיבה אהוד, וימשוך אליו אוכלוסייה איכותית. זאת בעוד מדשאות פתוחות, ללא מקומות ישיבה מסודרים, או גינות מוזנחות, עשויות למשוך אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. דרי רחוב, שתיינים או קבוצות בני נוער הנפגשים במקום על מנת להתרועע או לעשן.

עיר נקייה בהשקעה נמוכה

פריט נוסף, בו מומלץ להשקיע, הוא אשפתון פלסטיק איכותי הממוקם לצד פינות הישיבה. רבים נוהגים לשבת על מנת לסעוד את ארוחת הבוקר, לשתות קפה ולקרוא עיתון, בעודם יושבים על הספסל בעיר. את הפסולת קל להשליך על הרצפה, אך באם נמצא במקום אשפתון – מרבית התושבים יעדיפו לשמור על סביבה נקייה ולהשתמש בו.

יתרון נוסף שיש לאשפתון הפלסטיק הוא היכולת לאגור בו כמות גבוהה יחסית של אשפה, בניגוד לפחוני האשפה הקטנים שהיו מפוזרים בעבר בפינות הרחוב. אשפתוני פלסטיק, עם או ללא מאפרה, משדרגים את איכות החיים של תושבי העיר, ומחנכים לשמירה על סביבה נקייה.

כיצד מומלץ למקם את הספסלים והאשפתונים?

תושבים רבים יעדיפו לשבת בצוותא, על מספר ספסלים. לכן, נמליץ בחום על מיקום שני ספסלים או יותר, הפונים זה לזה. הספסלים יכולים לשרת אדם בודד או לשמש כמתחם לישיבה משותפת. תוספת שולחן בקדמת מתחמי הישיבה, תוכל ליצור מקום מפגש למשחק שח, או לישיבה בצוותא לשתיית קפה בבוקר.

הבטיחות מעל לכל!

במיוחד בחודשי האביב והקיץ, מתחמי הישיבה תחת כיפת השמיים הופכים למבוקשים במיוחד. ביום בודד, עשרות אנשים עשויים לשבת למספר דקות, להמשיך לדרכם – ולפנות את הספסל לאחרים. לכן, חשוב לבחור בחומרים העמידים לא רק בפני נזקי מזג האוויר בטמפרטורה משתנה, אלא במקום ישיבה חזק ובטיחותי, שיוכל לשרת בעת ובעונה אחת ילדים צעירים, בני נוער וקשישים.

לסיכום, בחירה נכונה של ריהוט הרחוב, הן מבחינה העיצובית והן מבחינת איכות המוצרים, תשדרג את מראה העיר, ותעלה את איכות החיים של התושבים והמבקרים בה.