תשתיות רחוב הן תשתיות שונות מכל מקום אחר בשל הצרכים המיוחדים של המקום. כשבונים רחוב מביאים בחשבון שישנם משתמשים רבים שעושים במקום שימוש ולקוחים בחשבון את העומסים השונים של המקום. בניית תשתיות רחוב מחייבת תכנון מוקפד על ידי אנשי מקצוע מתאימים וכן שילוב של חומרים מיוחדים כמו למשל מכסי ביוב מיוחדים לכיסוי פתחי הביוב, פרופיל אלומיניום עבור גדרות אלומיניום, אבני שפה למדרכות ועוד. כל אחד מהחומרים חייב להיות בסטנדרט גבוה והוא חייב להתאים לתכנון המקורי של התשתית ולעמוד בתקנות מחמירות.

מה חשוב להביא בחשבון כשבונים תשתיות

  • אופי המקום – האופי של המקום שבו מתבצעות עבודות התשתית צריך לבוא לידי ביטוי במהלך העבודה עצמה. יש לזכור כי המטרה של בנית התשתיות היא ליצור מכלול של מגורים או שטח ציבורי ולכן יש להתחשב מקום עצמו. דוגמה לכך יכולה להיות כשבוחרים פרופיל אלומניום לעבודות כל שיהיה בצבעים המתאימים לסביבה או שיתאים לעבודות קודמות שבוצעו במקום.
  • תכניות העבודה – תכניות העבודה הן בסיס חשוב מאד לביצוע עצמו ואם רוצים להכניס שינויים חייבים לבחון את האישור שלהם מראש. כשבונים תשתית חייבים להתחשב בתכניות שמבוססות גם על ביטחון האנשים בסביבה וכל האישורים שנדרשו לכך.
  • קצב העבודה – חשוב מאד לעמוד בקצב העבודה הנדרש מראש וכדי לעמוד בקצב מומלץ מאד להזמין את החומרים לתשתיות מראש ולדאוג שיהיו מוכנים בזמן ויעזרו לעמוד בקצב.
  • דרישות מיוחדות – חשוב מאד לבחון מראש את השטח ולבדוק אם ישנן דרישות מיוחדות של המקום. גם בבחירת החומרים שמשמשים לתשתיות חשוב לבדוק שהם מתאימים לאותן דרישות מיוחדות. הדרישות יכולות להיות ברמת חוזק החומרים, גמישות או כל פרמטר אחר כשחשוב מאד להציג את הדרישות לפני שמזמינים את החומרים או מביאים אותם לשטח.

התאמה של פרופיל אלומניום לתשתיות

פרופיל אלומיניום משמש לצרכים שונים בתשתיות הציבוריות כמו למשל לצורך בניית גדרות, תיחום חללים ועוד. כשבוחרים את הפרופיל לעבודה יש להביא בחשבון כמה מרכיבים כמו למשל להתאים בין מה שקיים בשטח לבין מה שמוסיפים לו (מבחינת עובי הפרופיל, הצבע ועוד). כמו כן הפרופיל חייב להתאים לדרישות של המקום ולענות על תכניות העבודה שנקבעו ואושרו מראש.

החברה שמספקת את חומרים לבניית תשתיות

החברה שמספקת פרופיל אלומניום וחומרי תשתיות חייבת להיות מקצועית, חייבת לעמוד בלוחות הזמנים של העבודה והיא חייבת להכיר היטב את כל הדרישות בשטח. החברה שמביאה את החומרים היא בעצם משרתת את העבודה ולא להפך. כלומר, החברה צריכה לעזור לעבודה להתקדם כראוי. כדי לעשות זאת מומלץ ליצור קשר עם החברה בשלבים מוקדמים של בניית התשתיות, לקבל הצעת מחיר בזמן, לאשר אותה וגם לקבוע מתי החומרים יהיו זמינים לעבודה במקום (כאשר לעתים המלאי יחכה זמין בחברה כדי שאפשר יהיה להודיע לה מתי להביא אותו לשטח).