החיים המודרניים הם חיים נוחים מבחינות רבות. הם מציעים תשתית שמאפשרת לכל אחד ואחת להתרכז בדברים החשובים לו כמו הבית, המשפחה, העבודה והתחביבים. כמובן, ישנם לחצים שונים ברמה האישית, אך בכל הנוגע לדאגה לחיי היום יום,

הגעת המים לבית, צריכת חשמל ודאגה לביוב, רובנו כלל לא מוטרדים מכך. מי שאחראית לספק לנו לבית את התשתיות השונות היא המועצה המקומית או העירייה ואלו מאפשרים לנו לחיות את חיינו בנוחות (או לפחות ללא כל דאגה מה יקרה עם הפסולת שלנו או עם הספקת השירותים השונים). החיים שלנו הם נוחים מאד כל עוד אין תקלות במרחב הציבור, אך כשאלו קורות אנו רוצים שיטופלו מיד ובצורה הטובה ביותר (למשל אם ישנה תקלה במערכת הביוב אנו מצפים שיבצעו צילום צנרת ביוב יטפלו בה כדי שנוכל להיות רגועים).

שירותים ציבוריים

השירותים הציבוריים שניתנים לנו הם חלק חשוב מאד בחיינו ואף אחד מאיתנו לא רוצה להטריד את עצמו ולשאול אם השירותים הללו עובדים כראוי או לא. השירותים הציבוריים מתייחסים למערכת המים שמגיעה לביתנו, החשמל וכמובן למערכות תשתית הביוב. ברגע שמאבחנים תקלה בתשתיות הביוב יש לפנות למועצה או העירייה ולצפות שהיא תזמין בעלי מקצוע מומחים שיבצעו את התיקון. התיקון בתשתיות ציבוריות יכול להיות פשוט או מורכב ואם מבצעים אבחון נכון ומשתמשים בציוד צילום צנרת ביוב לפני שפותחים אותה אפשר לבצע תיקונים מהירים ומדוייקים.

חיסכון בזכות אבחון תקלות

תקלות בתשתיות הביוב יכולות להיות מסובכות או פשוטות וללא אבחון מקדים אי אפשר לדעת מהי חומרת הבעיה וכיצד הכי נכון לטפל בה. תהליך תיקון תשתיות ביוב מצריך כמה שלבים:

  • זיהוי תקלה – לא תמיד מזהים תקלה בזמן ואם אף אחד לא מתלונן על כך שהתשתית בביתו (או במקם ציבורי) אינה פועלת כנדרש היא עלולה להחמיר. לכן, כדאי שכל אחד שמרגיש שישנה תקלה במערכת הביוב יפנה למועצה באזורו.
  • אבחון מקצועי – האבחון של התקלה חייב להיות עם ציוד מתקדם כמו ציוד צילום צנרת ביוב וזאת כדי להעריך את אופי הנזק, גודלו ושיטת הטיפול.
  • טיפול בתקלות – לאחר אבחון התקלה אפשר להתחיל לטפל בה באופן מקצועי וחסכוני. ככל שהאבחון מקצועי יותר כך הטיפול יהיה יעיל יותר.

תשתיות ביוב ברחובות ובבתים פרטיים

תקלות ביוב יכולות להיות תקלות במרחב הציבורי, ברחובות והן יכולות להיות תקלות ביתיות. ההתייחסות לכל תקלה היא שונה כמובן כיוון שבכל מקום יש צנרות אחרות וחיבורים שונים ועם זאת בכל מקרה יש לבצע קודם כול אבחון נכון של התקלה. גם לצורך תיקון תשתיות ביתיות אפשר להשתמש בציוד של צילום צנרת ביוב כיוון שהמטרה היא תמיד לבצע רק את הטיפול שצריך כשהמטרה של החברה שמבצעת את התיקון צריכה להיות מתן שירות במינימום הוצאות ומקסימום אפקטיביות.