אדריכלים, מתכנני ערים ומעצבים נתקלים לא פעם בקושי לשלב בין הפונקציונלי לאסתטי ובין השימושי לדקורטיבי. אילוצים וצרכים שונים מביאים אותם להתפשר על האמת האומנותית שלהם ועל הראייה הסביבתית הנקייה. מכסי ביוב הם בין הגורמים הבולטים אשר מצד אחד יש להם חשיבות ברורה, אך מצד שני הם מפריעים לעין ולסביבה, ובחלק מן המקרים אף עלולים להפוך למפגע בטיחותי. Manhole Cover הוא מכסה ביוב חדשני ומתקדם שנועד לתת מענה לבעיה זו. כיום כיסויי הביוב הכהים, הכבדים והבולטים שהיו נהוגים בשימוש בעבר נדחקים מן הערים ויותר עיריות וקבלנים בוחרים בכיסויי ביוב המשלבים עיצוב לצד איכות המבטיחה אטימות מלאה מחד גיסא וגישה נוחה במקרה הצורך מאידך גיסא.

הריצוף הסביבתי המעוצב המאפיין רחובות הולנדיים, טיילות, כניסות לבתים פרטיים ושטחים נוספים, נפגם לא מעט כאשר מכסה לריצוף ברזל מגוולון ביוב אימתני ובולט הונח בשטחו. האדריכלים נכנעו לחזותו הלא מלבבת בשל הצורך בגישה למערכת האינסטלציה והצנרת העוברת תחתיו. פתרונות יצירתיים ושיטות עבודה וייצור מתקדמות הביאו אל הרחובות ואל השטחים הפרטיים מכסים בשם Manhole Cover מעוצבים המיועדים לחיפוי תאי הביוב העשויים נירוסטה או ברזל מגולוון ונחתכים ברמת דיוק מאוד גבוהה באמצעות קרן לייזר. מכסים מעוצבים אלה מיועדים גם למקרים שבהם פתח הביוב גבוה מעל פני השטח והם מותאמים בהתאמה אישית לתשתית ולריצוף הקיים באזור. מכסים אלה הם מרובעים ושטוחים לחלוטין וניתן לרצף מעליהם באבן, כאשר במקרה הצורך, באמצעות ידית נשלפת, ניתן לקבל גישה אל הצנרת הפנימית ללא נזק מהותי, עם אפשרות לסגור בקלות את הפתח ואת הריצוף המונח עליו.

מדובר בפתרון נוח ויעיל שפותח כחלק ממוצרי התשתיות בתחום הברזל. מוצרים אלה נועדו לתת מענה לבעיות המצריכות פתרונות המשלבים קידמה לצד היכרות החומר. מכסה ביוב הוא מוצר שאין אנו נותנים עליו את הדעת אלא אם כן הוא מתרומם מעט וגורם למעידה לא נעימה ברחוב, אינו אטום כפי שעליו להיות או מעלה ריחות לא נעימים או בולט לשלילה בנוף המקומי. מי שמתוקף תפקידו נותן עליו את הדעת הם אדריכלי הערים האחראים על התכנון השוטף של הרחובות. לצד המחויבות שלהם לפתרון פונקציונלי תברואתי לפני הכול – עליהם לתת את הדעת גם על חזות העיר וכמובן על בטיחות העוברים והשבים.

כחלק מיתרונותיהם של מכסי הביוב החדשניים המאפשרים ריצוף, עומדת הפתיחה הקלה והנוחה המאפשרת גם את הטיפול המהיר בבעיות ביוב שצצות בפתאומיות. הצנרת העירונית הרחבה המעבירה בתוכה תכולת ביוב של עיר שלמה עלולה להיקלע לבעיה של ממש במקרה של סתימה או תקלה מסוג אחר. הגישה המהירה לפתח הביוב לצורך בדיקה ותיקון התקלה היא מהותית ונועדה לעצור את הבעיה כאשר היא קטנת ממדים ולא לאפשר לה לתפוח למצב שבו תקלה פשוטה מעיבה על עיר שלמה.