תשתיות משמשות לא רק לשכונות מגורים, אלא גם לאזורי תעשייה. הקמת התשתיות כוללת פריצת כבישים, הקמת מבנים טרומיים ועבודות סלילה, עד להכנת המערך המלא לקווי ניקוז וביוב, חשמל ותקשורת, בניית מדרכות ועוד. בטרם התקנת התשתיות ובעיקר תשתית הביוב, יש לדאוג להתקיימותם של שני גורמים בהם – בדיקת הקרקע ובעיקר סוג האדמה עליה יוצבו צינורות הניקוז ובדיקה מעמיקה על מנת לבדוק אם האדמה חולית או לא. במידה והיא חולית, יש להשתמש בציוד מתקדם ומתאים, כך שבאמצעותו ניתן יהיה למצוא נקודות יציבות יותר בקרקע, עליהן תשתיות הביוב תותקן, ללא כל בעיה.

מי מפקח על הקמת התשתיות?

יש להבדיל בין מי שמתקין את התשתיות בפועל למי שמפקח עליהן. אם מדובר על התקנה, יש לקחת חברה מקצועית בעלת ניסיון בתחום, המתמחה בהתקנת תשתיות שונות. ניתן לבחור חברה שמתמחה בהתקנת כל התשתיות או לקחת חברה ספציפית המתמחה בסוג מסוים של תשתיות, כמו למשל תשתיות ביוב. חברה שמכבדת את עצמה, תחזיק צוות מקצועי והכי חשוב – ציוד מתקדם לביצוע העבודה בהצלחה מרובה. לאחר שנבחרה החברה, יש לוודא שאכן יש פיקוח על העבודה שלה. לשם כך, בוחרים חברה המתמחה בניהול פרויקטים, כמו פרויקט שלם. במסגרת עבודת החברה, הצוות מפקח באופן צמוד על כל הקשור לתשתיות – החל מביצוע עבודות אפר, כבישים, ניקוז, ביוב ועד גינון והשקיה.

התהליך עצמו

לא משנה באיזו התקנת תשתית מדובר, כל תכנון שכזה דורש את הכנת הקרקע מבעוד מועד. ברגע שהקרקע מוכנה, כל שנותר הוא להתקין בפועל את התשתית עצמה. במידה ומדובר על תשתית ביוב ומים, יש כמובן לדאוג גם להשתמש בצנרת מתאימה ובעובי הצינורות המתאים. יתרה מזאת, יש גם לבחור בחומרים שיהיו עמידים לאורך זמן ושלא יצברו חלודה או עובש. יש גם להגדיר את סוג התשתית בהתאם ולבדוק לאיזו מטרה היא מיועדת. אם היא מיועדת לצורך המגזר הפרטי או העסקי. למשל, כאשר מדובר על תשתית למגזר הפרטי ומדובר על בניין מגורים, בו מתגוררים עשרות משפחות, יש לדאוג לתשתית שתוכל להחזיק בעומס של המשתמשים בה. זאת להבדיל מתשתית המיועדת לבית קרקע פרטי, עליה לא מופעל עומס רב (בגלל כמות המשתמשים הנמוכה משמעותית בהשוואה לבניין מגורים למשל או לאזור תעשייה).

שורה תחתונה

כאשר מקימים תשתיות, מדובר על עניין משמעותי בהחלט. על כן, יש לבחור בחוכמה את בעלי המקצוע המתאימים לביצוע העבודה. חשוב לקחת בעלי מקצוע עם ניסיון בתחום והכי חשוב שיש עליהם המלצות חיוביות. בנוסף, רצוי גם לבצע סקר שוק ולקבל הערכה לגבי מחיר העבודה.
שיהיה בהצלחה!