הבטון הוא חומר שנעשה בו שימוש נרחב כבר המון שנים. למרות שהוא נפוץ ובלעדיו היה קשה לתת מענה למגוון רחב של בעיות, לא כולם יודעים ממה הוא מורכב ואילו סוגי בטון קיימים. אם כן, הבטון הוא תערובת של מים וחול, אליהם מצרפים חומרים נוספים כדוגמת מלח, ובליכודם יחד נוצר חומר חזק שהפך לאחד מחומרי הבניה המובילים כיום. מעבר להיותו חזק וכזה המבטיח את חוזק המבנים, מדובר גם בחומר זול וחסכוני. למרות שניתן לחשוב על הבטון רק כחומר חזק, הרי שיש לו תועלות נוספות המצדיקות את השימוש הנרחב בו. דוגמא לכך, היא העמידות שלו לרטיבות ולחות. כך שבעת שבונים בעזרת הבטון, מבטיחים הגנה גם בפאן זה.

אילו סוגי בטון קיימים?

ניתן ליצור סוגי בטון שונים בעת שמשנים את המינון של החומרים השונים בעת יצירת התרכובת. כמות המלט שתוכנס אל תערבות הבטון למשל, משפיעה על איכות הבטון, רמת החוזק שלו, העמידות שלו במצבי קיצון ואפילו הגמישות שלו כחומר. ניתן להבחין בין שני סוגי בטון מרכזיים: הבטון הרזה והבטון המוקצף.

הבטון הרזה משמש בעיקר את הקבלנים בענף הבנייה. את הבטון הרזה יוצקים כשכבה המפרידה בין הקרקע ובין היסודות של המבנה. חשוב להבין, כי הבטון הזה אינו הבטון שאיתו בונים מבנים שלמים, אלא מדובר על בטון המעניק מילוי לשטח וקו הפרדה. הבטון הרזה כשמו כן הוא – רזה, ועל כן הוא אינו יכול לעמוד בעומס רב, ולכן לא משתמשים בו בבניה של ממש.

בנוסף, ישנו הבטון המוקצף, שידוע בשמו הבלתי-פורמלי: הבטון קל. מדובר על סוג בטון הנוכח בשוק הבניה כבר עשרות שנים. בסוג בטון זה נוכחות בועות אוויר, שמטרתן היא ליצור בידוד לטובת אקוסטיקה ואף הגנה מפני קור וחום. מה שמרכיב את סוג הבטון הזה הם המלט, מים וסודה – כך מופקת התערובת המוקצפת. כאשר קבלנים מעוניינים להעביר חומרים מנקודה לנקודה, לרבות הבטון, הם מסתייעים בשירות של חברת הובלה. אפשר לומר כי חברות ההובלה הפכו להיות המתווך הישיר בין הקבלנים בעת שהם מעבירים את החומרים ממקום למקום, ובין הדיירים החדשים בדירות המבקשים להעביר את תכולת דירתם אל עבר משכנם החדש.

הובלת בטון

החברות המבצעות את שירותי ההובלה מסייעות בניוד של תכולות רבות, וכך הן מסייעות גם לקבלנים המבקשים להעמיס בטון וברזל אל עבר נקודה מסוימת. חלק מהעבודה של חברות אלו, הוא לתת מענה להעברת מוצרי תשתיות ומבקשים להעמיס את כל הבטון והברזל. ברוב המקרים ניתן להעביר את מוצרי התשתית באמצעות נסיעה אחת אל עבר היעד החדש, שכן מדובר על תכולה שניתן להעמיס על המשאית. במקרים בהם מדובר על כמות גדולה של בטון הרי שניתן לבצע את ההובלה במספר סבבים.