בכל בית יש מערכות שאפשר לראות אותן ומערכות שפועלות באופן קבוע בלי שנרגיש בהן. בין התשתיות שאנו מודעים אליהן באופן קבוע נמצאות תשתיות התקשורת ותשתיות החשמל כאשר אנו משתמשים בהם באופן קבוע ובמודע כל הזמן.

התשתית שאנו בדרך כלל לא מייחסים לה כל תשומת לב אף על פי שאנו זקוקים לה היא מערכת הביוב. מערכת הביוב תפקידה לסלק פסולת מהבית למקום מרוחק, היא מתחברת לתשתיות הציבוריות ומרחיקה מאיתנו מטרדים לא נעימים. עם זאת, אף על פי שאנו לא בדרך כלל לא חושבים כיצד עובדת מערכת זו, היא בעלת חשיבות גבוהה מאד בחיינו ועבודה תקינה שלה גורמת לנו פשוט להיות נינוחים ורגועים (גם אם אנחנו לא מודעים לכך). כדי לא להיות מוטרדים יותר מדי או להזמין אלינו שירותי ביובית כדאי מאד שנקפיד לשמור על התשתיות שלנו.

כיצד נשמור על תשתיות הביוב

ישנן מספר פעולות שכל אחד יכול לעשות כדי לשמור על מערכת הביוב ולהרחיק טיפולי ביובית:

  • פסולת – יש להימנע מהשלכת פסולת שאינה מתאימה לביוב. פסולת יכולה להיות גם אוסף שערות במקלחת אשר עלולים ליצור בסופו של דבר סתימה בביוב.
  • טיפולים שוטפים – כדאי מאד לבצע טיפולים שוטפים למערכת הביוב. ישנם חומרים רבים אשר יכולים לעזור למערכת הביוב לתפקד טוב יותר ורצוי להשתמש בהם אחת לתקופה או לפי הצורך.
  • הזמנת אנשי מקצוע – ברגע שנראה שמערכת הביוב לא עובדת כראוי רצוי מאד לפנות לאנשי מקצוע ולא לחכות לכך שהמצב יחמיר. הזנחה של המצב והבעיה עלולה להוביל בעתיד לצורך בשיפוץ יסודי כשאפשר למנוע זאת.

תיקוני ביוב

תיקונים של מערכות ביוב מחייבים עבודה מקצועית וכלים מתאימים. החברה שמגיעה לבצע את התיקונים חייבת להיות בעלת ניסיון רב. ברגע שאתם יוצרים קשר עם חברות שונות חשוב לשאול אותן מה הן יכולות לעשות בנידון וכמה עולה ביקור של החברה במקום. כבר בשיחה הראשונית אפשר לדעת כמה הולך לעלות התיקון (או לפחות הביקור). חשוב לדעת כי בכל מקרה של תקלה בביוב או חשש לתקלה כדאי לבחון את התיקון עם חברה מומחית לשירותי ביובית.

שירותי ביובית

שירותי הביובית אלו שירותים אשר מיועדים לטיפול בבעיות ביוב ותחזוקה שוטפת שלהם. חברות המתמחות בתחום יכולות לתת שירותים לבתים פרטיים, בניינים ושטחים ציבוריים כאשר קודם כול יש לבחון מהיכן הבעיה. בבתים משותפים רבים ורבי קומות כשיש בעיה בביוב של דירה אחת נראה לרוב בעיה בדירות נוספות ופעמים רבות הבעיה בכלל תהיה מחוץ לבניין עצמו. שירותי התיקון והתחזוקה של מערכות הביוב יבצעו קודם כול בחינה של המערכת במקום לצורך זיהוי מהיכן מגיעה התקלה ולאחר מכן יבצעו הערכה כיצד יש לטפל בה ויתחילו בפעילות התיקון או התחזוקה רק לאחר תיאום עם מזמיני השירות (ואם יש צורך אז גם לאחר תיאום עם השכנים והדיירים הנוספים בסביבה).