במידה ואתם מעוניינים בבניית בריכה שחייה פרטית בבית, ממנה תוכלו להנות בחודשי הקיץ החמים, כדאי מאוד שתקראו את המידע הבא שאספנו עבורכם, המסכם מה יש לעשות ואין לעשות, כאשר מדובר על בניית בריכה שחייה. כך תוכלו להנות מבריכה, שתחזיק לאורך זמן רב ללא שום תקלות או בעיות.

מאיפה מתחילים?

אם נשמע לכם מסובך ומורכב העניין, תנו לנו להסיר דאגה מליבכם, כי ברגע שתעבדו עם בעל מקצוע עם ניסיון עשיר בתחום, אתם יכולים להיות רגועים שהבנייה תסתיים בהצלחה. שימו לב, לקחת בחשבון מרחקי בטיחות מסביב לבריכה, שיהיה לפחות באורך 1 מטר, כך שלא יהיו מכשולים סביב הבריכה.

בדקו את התקנות של העירייה או המועצה שלכם בנוגע לבריכת השחייה. אלו יכולות לחייב אתכם לשים גדר מסביב לבריכה או כיסוי בטיחות. כיום, תוכלו להתקין רצפה צפה מתרוממת ובכך למנוע מצבים של תביעה ובכך לשמור על בטיחות הילדים ועל האסתטיקה של עיצוב הבריכה. מעבר לכך, על ידי שימוש ברצפה צפה, תוכלו לנצל את שטח הבריכה, בזמן שהוא אינו משמש כבריכת שחייה. וודאו עם בעל המקצוע, היכן כדאי לבנות את הבריכה, חשוב להציב את הבריכה בכיוון השמש, כך שהמים יתחממו מקרני השמש ולא יהיו קרים (במידה והבריכה נמצאת בפינה שאינה פונה לכיוון השמש).

בשלב התכנון, בדקו עם בעל המקצוע, שעובי קירות הבריכה יספק חוזק מתאים לגודל הבריכה. בשלב זה, מומלץ גם לבדוק מה קורה עם מערכות חשמל, ניקוז מים וצנרת המותקנים בבריכה. לשם כך, העזרו בקונסטרקטור ובבעל המקצוע הבונה את הבריכה. בנוסף, רצוי בשלב התכנון להגדיר את מטרת הבריכה – האם מדובר על בריכה לילדים, בריכה טיפולית, בריכה לכל המשפחה ועל כן לפי המטרה לקבוע את עומק הבריכה. אם מדובר על בריכה לפעוטות, מומלץ שתהיה בעלת עומק של עד 50 ס"מ ואילו אם מדובר על בריכה משפחתית/לילדים גדולים, זו תהיה בעלת עומק של עד 120 ס"מ ובמקרה בו מדובר על בריכה טיפולית, ובהתאם לסוג הטיפול הנעשה בה, ההמלצה היא לעומק של עד 140 ס"מ.

קחו בחשבון גם להתקין בבריכה מדרגות עם חיפוי מונע ההחלקה, כך שהמשתמשים בה יוכלו להיכנס אליה בבטחה וללא כל סכנת החלקה. נסו לשלב גם אלמנטים שיתרמו עוד יותר לעיצוב הבריכה בהם, מפלי מים, מזרקות מים וכמו כן, גם גופי תאורה מלדים, שיאפשרו משחק עם גווני המים בבריכה וגם ישתלבו עם צבעי החיפוי שבחרתם לבריכה.