תעלת רשת לבריכה

יש לכם "חלום רטוב" על בריכת שחייה פרטית בחצר הבית? זה הזמן לדעת הכול על הליכי תכנון והקמה של בריכות שחייה פרטיות, משלב בחירת סוג הבריכה ועד להתקנת רשת לתעלות גלישה לבריכות שחייה. בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא מידע מקיף וממצה על הליכי התכנון, ההקמה והתחזוקה של בריכת שחייה פרטית בסביבת המגורים.

סוגי בריכות פרטיות

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של בריכות שחייה פרטיות אותן ניתן להתאים גם לגודל השטח הייעודי העומד לרשותכם וגם למסגרת התקציב. בשוק הבריכות הפרטיות בישראל תוכלו למצוא שני סוגי בריכות עיקריים: האחד, בריכות עיליות המונחות באופן מלא או חלקי על פני הקרקע, והשני, בריכות שחייה הבנויות בתוך הקרקע. לכל אחד מסוגי הבריכות הנ"ל, קיימים עשרות דגמים וטכניקות הקמה ייעודיות שבחלקן מחייבות התקנה של רשת לתעלות גלישה עליה נרחיב בהמשך. בכתבה זו ברחנו להתמקד בסוג השני והמורכב יותר של בריכות השחייה הבנויות בתוך הקרקע.

בריכות שחייה פרטיות הבנויות בתוך הקרקע, מוקמות בטכניקות שונות שהמרכזיות שבהן כוללות:

  • בריכות שחייה מבטון – בריכות אלו נבנות בהתאם לתכנית אדריכלית- הנדסית, כאשר תהליך הבנייה כולל: חפירה באדמה, ביסוס הבריכה בהתאם לצורתה, טפסנות, התקנת צנרת ואביזרי בריכה, יציקת שלב ושלב האיטום המקיף. עם סיום עבודות התכנון וההקמה ניתן לחפות את הבריכה באמצעות אריחי פסיפס ו/או קרמיקה. בריכות מסוג זה מחייבות התקנה של רשת לתעלות גלישה, חדר משאבות ואביזרים נוספים לתחזוקת הבריכה.
  • בריכות שחייה מתועשות – בריכות אלו מיוצרות מפאנלים מובנים והליך הקמתן כולל: חפירה באדמה, הנחת תשתית צנרת והתקת הפאנלים המובנים המתחברים זה לזה כמו פאזל. את דפנות הבריכה מצפים ביריעות ויניל בדרך כלל ובדומה לבריכות הבטון גם כאן נדרשת התקנה של רשת לתעלות גלישה, משאבות בריכה ואביזרים נוספים הנדרשים לתחזוקת הבריכה.
  • בריכות שחייה מפיברגלס – בריכות אלו מגיעות בגדלים, צבעים וצורות משתנות והן מיוצרות במפעלי ייצור בהתאם להזמנת לקוח. הבריכה מיוצרת מפיברגלס במפעל הייצור והיא מותקנת בשטח החצר בעומק האדמה לאחר חפירה במקום.

ההבדל בין סוגי הבריכות המופיעות לעיל בא לידי ביטוי במשך תקופת ההקמה, עלויות ההקמה וכמובן עלויות תחזוקת לטווח הארוך. בריכות בטון הן בריכות השחייה האיכותיות ביותר והיקרות ביותר והן מיועדות בעיקר לשטחי חצר גדולים יחסית.

נדרשת התקנה של רשת לתעלות גלישה, משאבות בריכה ואביזרים נוספים הנדרשים לתחזוקת הבריכה

נדרשת התקנה של רשת לתעלות גלישה, משאבות בריכה ואביזרים נוספים הנדרשים לתחזוקת הבריכה

רשת לתעלות גלישה לבריכות שחייה פרטיות – מה חשוב לדעת?

רשתות תעלות גלישה הן תקן מחייב כאשר מדובר בבריכות שחייה ציבורית, אך גם לאילו מביניכם המתכננים לבנות בריכת שחייה פרטית בחצר, אנו ממליצים להתקין רשת לתעלות גלישה המעניקה לכם יתרונות משמעותיים בכל הנוגע לבטיחות השימוש בבריכה ובכל הנוגע לאיכות סינון המים.

לכל בריכת שחייה פרטית נלווית השקעה לא מבוטלת במערכת אינסטלציה שתפקידה להניע את המים מהבריכה אל מערכות הסינון ובחזרה. מערכת זו למעשה שואבת את המים (באמצעות משאבות מים) מתוך הבריכה, מניעה את המים אל המסנן ומחמם המים ובסיום פעולת הסינון והחימום המים מוחזרים אל הבריכה. פעולת ההנעה מתבצעת באמצעות תעלות גלישה. התקנה של רשת לתעלות גלישה בבריכה, מאפשרת למעשה פעילות תקינה של מערכת הסינון, כאשר התקנה של רשתות מגן נועדו גם למנוע מצבים בהם חלקי גוף (בעיקר של ילדים) עלולים להילכד במשאבת המים. תעלות אלו חייבות להיות מתוכננות על ידי בעלי מקצוע ובכך להבטיח את שלום המתרחצים בבריכה כאשר מערכת הסינון פועלת במקביל לשהותם בתוך המים.

מעבר לתפקידן של רשתות תעלות גלישה כאמצעי בטיחות, התפקיד המרכזי שלהן הוא לסייע למערכת הניקוז בפעולת ניקוי הבריכה. מערכת הניקוז למעשה מסננת את המים ומרכזת את הלכלוך שהצטבר בבריכה בנקודות האיסוף ומעת לעת משמשת גם כאמצעי לריקון מלא של הבריכה לטובת החלפת המים.

חומר הגלם הנפוץ ביותר לייצור תעלות ניקוז ובכללן גם רשת לתעלות גלישה הינו פלסטיק, וזאת לנוכח העלויות הנמוכות של חומר הגלם. יחד עם זאת, בלא מעט מקרים, תהיו חייבים להתקין תעלות ניקוז המיוצרות מחומרי גלם עמידים יותר, כאשר ההמלצה כיום היא תעלת ניקוז המיוצרת מנירוסטה. את מיקומה של תעלת הגלישה וחומר הגלם מהם היא מיוצרת, יש לבחור ולתכנן במסגרת הליך בניית הבריכה וזאת בהתאם לתנאי השטח, גודל וצורת הבריכה ופרמטרים נוספים עימם חשוב להיוועץ עם בעלי מקצוע.

מנשה ברוך ושות' – מוצרי תשתית מציגים: תעלות ניקוז פוליאתילן

חברתנו העוסקת בתחום מוצרי התשתית, מאפשרת לכם ליהנות מהפתרון הנכון להתקנת רשת לתעלות גלישה לבריכות שחייה פרטית. פתרון זה כולל תעלות לבריכת שחייה המיוצרות מ-פוליאתילן תוצרת חברת MUFLE האיטלקית. חומר הגלם ממנו מיוצרת התעלה מאפשר זרימה חלקה ומהירה של המים, כאשר המבנה החיצוני של התעלה מגיע עם צלעות המאפשרות עיגון מושלם בין הבטון בין התעלה. יתרון נוסף של התעלה בא לידי ביטוי באופן הרכבתה המתבצע ללא צורך בברגים. יתרונות נוספים של רשת לתעלות גלישה פוליאתילן של חברת MUFLE האיטלקית כוללים: תעלות עמידות לכימיקלים ומשקל נמוך. כמשווקים בלעדיים של מוצר זה, אנחנו בחברת מנשה ברוך ושות', מאפשרים לכם לרכוש מארז מובנה של 3 יחידות באורך של מטר לכל יחידה.